[ Pobierz całość w formacie PDF ]
chemicznych,
8) przedstawić wszystkie spostrzeżenia i efekty swojej pracy na forum grupy.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
38
Wyposażenie stanowiska pracy:
- poradnik dla ucznia,
- literatura fachowa,
- schemat produkcji kwasu acetylosalicylowego,
- zeszyt i przybory do pisania.
wiczenie 2
Opisz produkcję sulfonamidów.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) przeczytać materiał nauczania z poradnika dla ucznia i poszerzyć wiadomości z literatury
uzupełniającej,
2) określić etapy produkcji sulfonamidów,
3) napisać w zeszycie reakcje chemiczne,
4) narysować w zeszycie schemat produkcji sulfonamidów,
5) wymienić i opisać aparaturę stosowaną przy produkcji,
6) przedstawić wszystkie spostrzeżenia i efekty swojej pracy na forum grupy.
Wyposażenie stanowiska pracy:
- poradnik dla ucznia,
- literatura fachowa,
- schemat produkcji sulfonamidów,
- zeszyt i przybory do pisania.
wiczenie 3
Opisz produkcjÄ™ penicyliny.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) przeczytać materiał nauczania z poradnika dla ucznia i poszerzyć wiadomości z literatury
uzupełniającej,
2) określić etapy produkcji penicyliny,
3) określić rodzaj drobnoustrojów stosowanych w produkcji penicyliny,
4) narysować w zeszycie schemat produkcji penicyliny,
5) wymienić i opisać aparaturę stosowana przy produkcji,
6) przedstawić wszystkie spostrzeżenia i efekty swojej pracy na forum grupy.
Wyposażenie stanowiska pracy:
- poradnik dla ucznia,
- literatura fachowa,
- schemat produkcji penicyliny,
- zeszyt i przybory do pisania.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
39
4.9.4. Sprawdzian postępów
Czy potrafisz:
Tak Nie
1) opisać produkcję kwasu acetylosalicylowego?
ðð ðð
2) wskazać podstawowe surowce do produkcji kwasu
ðð ðð
acetylosalicylowego?
3) wyjaśnić w jaki sposób oczyszcza się kwas salicylowy?
ðð ðð
4) wyjaśnić na czym polega acetylowanie kwasu salicylowego?
ðð ðð
5) wymienić urządzenia i aparaty stosowane w produkcji kwasu
ðð ðð
acetylosalicylowego?
6) opisać produkcję sulfonamidów?
ðð ðð
7) wskazać podstawowe surowce do produkcji sulfonamidów?
ðð ðð
8) opisać chemizm produkcji sulfonamidów?
ðð ðð
9) wymienić urządzenia i aparaty stosowane w produkcji sulfonamidów?
ðð ðð
10) opisać produkcję penicyliny?
ðð ðð
11) opisać otrzymywanie żywych kultur drobnoustrojów?
ðð ðð
12) opisać jak przebiega napełnianie i zamykanie buteleczek z penicyliną?
ðð ðð
13) wskazać różnice między produkcją antybiotyków a produkcją kwasu
ðð ðð
acetylosalicylowego i sulfonamidów?
14) wymienić urządzenia i aparaty stosowane w produkcji antybiotyków?
ðð ðð
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
40
5. SPRAWDZIAN OSIGNI
INSTRUKCJA DLA UCZNIA
1. Przeczytaj uważnie instrukcję.
2. Podpisz imieniem i nazwiskiem kartÄ™ odpowiedzi.
3. Zapoznaj się z zestawem zadań testowych.
4. Test zawiera 20 zadań. Wszystkie zadania są wielokrotnego wyboru. Tylko jedna
odpowiedz jest prawdziwa.
5. Odpowiedzi udzielaj na załączonej karcie odpowiedzi.
6. Prawidłową odpowiedz zaznacz w odpowiedniej rubryce znakiem X. W przypadku
pomyłki błędną odpowiedz zakreśl kółkiem, a następnie prawidłową zaznacz X.
7. Kiedy będziesz miał problemy z udzieleniem odpowiedzi na jakieś pytanie, zostaw je,
przejdz do następnych, a do niego wrócisz na końcu jak zostanie Ci czasu.
8. Po zakończeniu rozwiązywania zadań, sprawdz w karcie odpowiedzi, czy dla wszystkich
zadań zaznaczyłeś odpowiedz.
9. Rozwiązuj zadania samodzielnie, pozwoli ci to nie tylko sprawdzić stopień opanowania
wiedzy, ale przyniesie satysfakcjÄ™.
10. Na rozwiÄ…zanie testu masz 45 minut.
Powodzenia
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
41
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Jednostką masowego natężenia jest
a) kg/s.
b) kg/min.
c) m/s.
d) m/min.
2. Jednostką objętościowego natężenia przepływu jest
a) m²/s.
b) m³/s.
c) kg/s.
d) m/s².
3. Do metod rozdzielania nie należy
a) flotacja.
b) sedymentacja.
c) fluidyzacja.
d) filtracja.
4. Wielkością charakteryzującą proces fluidyzacji jest
a) prędkość krytyczna.
b) transport pneumatyczny.
c) wywiewanie.
d) powinowactwo.
5. Odstojnik to urzÄ…dzenie stosowane w procesach
a) kumulacji leku.
b) filtracji.
c) sedymentacji.
d) flotacji.
6. Wszystkie czynne sulfonamidy majÄ…
a) różny szkielet cząsteczki i różny rodnik R.
b) taki sam rodnik R i różny szkielet cząsteczki.
c) taki sam podstawowy szkielet cząsteczki i różny rodnik R.
d) taki sam podstawowy szkielet czÄ…steczki i taki sam rodnik R.
7. Wyparka to urządzenie służące do
[ Pobierz całość w formacie PDF ]