[ Pobierz całość w formacie PDF ]
abasse Java to autentyczny brutal,
Focal Chorus 836V to brutal
Cwymodelowany, a Celius to ju¿
w ogóle nie jest brutal, i to jest mo¿e
najwiêksze zaskoczenie tego testu. Bo
w³aSnie kolumny Triangle dostarcza³y mi
dot¹d najwiêcej emocji, by³y najbardziej
nieprzewidywalne, najbardziej francuskie
ich brzmienie to by³a czêsto jazda po
bandzie, a czasami ju¿ poza band¹. Pe³na
swoboda interpretacji, dxwiêk bezwstydnie
wykonturowany, z gór¹ pasma wyciskaj¹c¹
³zy z oczu i basem ³upi¹cym lub dudni¹cym,
lub ³upi¹cym i dudni¹cym jednoczeSnie. To ju¿ jednak najwyraxniej
przesz³oSæ, a zaskoczenie nie jest takie szczere, bo w ten sposób
wspominam nie ostatnie spotkania z Trianglami, ale znacznie wczeSniejsze.
Ju¿ jeden przedstawiciel rodziny Esw testowana rok temu Altea a tak¿e
Luna z dro¿szej serii pokaza³y bardziej ucywilizowane oblicze dxwiêku,
w którym wci¹¿ s³ychaæ znamiona drapie¿noSci, ale ca³oSæ zosta³a
oswojona i wziêta w jakieS karby elementarnej poprawnoSci.
Trzy francuskie kolumny nie spotka³y siê ze sob¹ równoczeSnie, ale
wyst¹pi³y w dwóch sesjach podczas pierwszej mog³em porównaæ
Cabasse i Focale, podczas drugiej Focale i Triangle. W pierwszej to Focale
by³y tymi zdecydowanie normalniejszymi , i podobnego rezultatu
spodziewa³em siê podczas ich konfrontacji z Triangle. Tymczasem Celiusy
wcale nie zaatakowa³y wokale mia³y w ich wykonaniu wiêcej dystansu,
a jednak nie mniej plastycznoSci ni¿ z Chorusów, by³y lepiej skupione,
jednoczeSnie wyraxne i ³agodne. Taka powSci¹gliwoSæ mia³a jednak skutek
w postaci lekkiej nosowoSci i niepe³nego otwarcia, co uda³o siê Focalowi
(chocia¿ na pewno nie Cabassowi, mimo jego ¿ywio³owej dynamiki).
Na prze³omie Srednich i wysokich tonów musz¹ mieæ miejsce jakieS
komplikacje, bo przejScie nie jest p³ynne, ale w dalszej czêSci notatek
wróci³em do komplementowania wokalu za jego ³adny, wyraxny, choæ
niewykrzyczany charakter. Jest tu jakaS udana manipulacja, która po prostu
mo¿e siê podobaæ. Cen¹ tej subtelnoSci jest mniejszy rozmach Celiusów,
które gra³y spokojniej, ale i skromniej, jakby to by³y kolumny o kaliber
mniejsze ni¿ konkurenci. Ostatecznie jednak to Chorusy 836V oferowa³y
ponadprzeciêtn¹ swobodê i skalê dxwiêku, a nie Celiusy cierpia³y na
jakiekolwiek niedomaganie; gdyby je z kolei postawiæ obok Focusów 220
czy Mentorów 6, to ich francuski dynamiczny charakter by³by oczywisty.
Na scenie panuje wyj¹tkowy spokój i porz¹dek, który nie by³by mo¿liwy
bez przynajmniej dobrego zrównowa¿enia tonalnego. ¯adnych ekscesów,
i prawie ¿adnych zastrze¿eñ do wysokich tonów lekko wyostrzonych,
jednak w zamian pokazuj¹cych bardzo dobr¹ separacjê detali, i co równie
wa¿ne, dobrze wkomponowanych. Celiusy maj¹ te¿ du¿o cia³a , a wiêc
nasycenia niskich rejestrów. Bas jest równie¿ tutaj godny dobrych, du¿ych
francuskich kolumn silny, zwinny i energetyczny, bezb³êdnie sklejony ze
Srednic¹. Takie Triangle móg³bym zabraæ do domu.
CELIUS ESW
Cena (para)[z³] 9000
Dystrybutor VOICE
www. voice.com
Wykonanie i komponenty
Obudowa jak bo¿onarodzeniowa choinka, a jej cokó³
równie odSwiêtny. Ale jakoSæ materia³Ã³w i elementów
te¿ bardzo dobra.
Laboratorium
£adnie wyrównane, tylko z lekkim obni¿eniem pomiê-
dzy Srednimi a wysokimi tonami. Znowu wysoka
efektywnoSæ i doSæ niska impedancja.
Brzmienie
Nowa ods³ona Triangle. Zrównowa¿one, uporz¹dko-
wane, dok³adne, z naturalnie prowadzon¹ dynamik¹,
bez przerysowañ i efekciarstwa.
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007
35
O
D
S
£
U
C
H
[ Pobierz całość w formacie PDF ]